środa, 30 lipca 2014

P.L.F.

Czesc
Zabieram Was na kolejna wycieczke, trzy fantastyczne miasta, ktorych nie moglam nie zobaczyc.
Oddalamy sie zaledwie 20 km od Viareggio.
Jest pozne popoludnie, upal jeszcze trzyma, ale jestem glodna wrazen i koniecznie chce zobaczyc to miejsce. Toskanskie slonce piecze mi policzki, wiatr placze wlosy.
Wjezdzamy do miasta z glownej drogi juz widze czubki bialych budowli, zapieraja dech w piersiach.
Piza.
Znajdujemy miejsce na prawie pustym parkingu oddalonym nieco od Placu Cudow.
Spokojny spacer i espresso po drodze.
Nagle ukazuje sie, jest tak krzywa ze az trudno w to uwierzyc, magia!








Na Plac zawitalismy troche za pozno i udalo nam sie wejsc jedynie do Baptysterium.
Cena 1 biletu- 10 euro
W srodku wysluchalismy krotkiego spiewu, ktory pokazal niesamowita akustyke tego miejsca.







Warto wziac ze soba pled lub chociaz recznik, na trawie mozna sie rozlozyc.
My podziwialismy Katedre w blasku zachodzacego slonca, lezac na pledzie i zajadacjac owoce.



***

Livorno
Szachownica na nabrzezu chyba najbardziej kojarzy sie z tym miastem.
  Terrasse Mascagni




Po krotkim spacerze tarasami, w oddali spostrzeglam duza budowle, nad samym brzegiem morza.
Do zachodu slonca mamy jeszcze chwile wiec wsiadamy do auta jedziemy tam.


Jak dobrze ze tu trafilismy.
Skalisty brzeg jest na tyle plaski ze mozna spokojne znalezc miejsce, ja szukalam miejsca aby stabilnie postawic statyw.



 Castello del Boccale.
Niesamowity dwor zbudowany na klifie,cierpliwie pozowal mi do zdjec.
Musze dodac ze na skalach na ktorych stalismy nie bylo nikogo.
Tak wiec klif, w dole przepasc, dalej spokojna woda, pomaranczowa ognista kula, zamczysko i tylko my.


Warto tez pojechac dalej na poludnie w strone Rosignano.
Zaraz za Livorno ukazuje sie nam cudowny odcinek drogi z widokiem na morze, wzdłuż urwiska.


***
Florencja
Tu spedzilismy ostatni dzien urlopu.
Nie musze chyba pisac ze Florencja (jak to pieknie brzmi) jest cudnym miastem.
Jesli przyjedziesz tu autem, mysle ze najlepszym rozwiazaniem bedzie zostawienie go w podziemnych parkingach na Via Giorgio La Pira 21 (Stazione)
Stad jest juz blisko do Katedry Santa Maria del Fiore (Katedra Matki Boskiej Kwietnej)



Widok z kopuly katedry. Jesli planujecie wejscie na gore najpierw trzeba kupic bilet, koszt 10 euro na wszystkie wejscia.
Wiele osob stalo w kolejce (nawet 40min) bez biletow, przed wejsciem okazywalo sie ze nie wejda.
 Wejscie do Katedry jest darmowe, z dolu rowniez mozna podziwiac freski na sklepieniu.






 Oraz widok z Dzwonnicy Giotta
Przy wejsciu na dzwonnice nie bylo w ogole kolejki.



Plac Republiki z urocza karuzela.

Na tym placu postanowilismy zjesc obiad.
Restauracja Fiorino D`oro.
Jedna z pracownic to przemila kelnerka z Krakowa :)






Dlugasny post wyszedl, mialam go rozbic na dwie czesci, ale jak juz siedze przy laptopie to wrzucilam wszystko :)

Usciski
Atena

52 komentarze:

  1. wspaniała wycieczka- dzięki Twoim niezwykłym zdjęciom czuję się tak, jakbym sama tam była:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekałam na ten wpis, przepiękne miejsca, krajobrazy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za tak fajną fotorelację :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekałam na te zdjęcia, coś niesamowitego! :) Marzyłam, żeby kiedyś odwiedzić te miejsca, ale po Twoim poście chcę sto razy bardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Buu mój komentarz wsiorbało :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cos dzis sie dzieje chyba na bloggerze bo moje komentarza na blogach tez przepadaly :(

      Usuń
  6. Pisałam, że ta Krzywa Wieża jest niesamowita, że wygląda jak zabawkowa...

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia jak z pocztówki i fajny wypoczynek, dziękuję za wirtualną wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pieknie, mam nadzieje, ze kiedys zawitam w pieknej Italii jeszcze raz. Bylam tam prawie 20 lat temu i juz wtedy zakochalam sie w tym kraju:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne zdjęcia, wspaniałe widoki! pozazdrościć:) ale plan jest taki: poczekać aż Kajtuś trochę podrośnie i obieramy kierunek Toskania!:)słowo:) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie i jaka ona krzywiutieńka (ta wieża):)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne zdjęcia, dzięki za wspaniałą fotorelację :))

    OdpowiedzUsuń
  12. No naprawde jest KRZYWA! :)))
    Anetko, przepiekne zdjecia, super, ze nas tam zabralas! Wspaniala relacja, poczulam sie jakabym tam z Toba byla! :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia, aż trudno uwierzyć że istnieją takie cudowne miejsca!

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne zdjęcia. Pięknie tam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Matko! Ta wieża jest naprawdę krzywa!
    Magiczne zdjęcia ! dzięki Ci za nie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochana, wiesz jak ja kocham Italię :-) Z wielką przyjemnością oglądam te zdjęcia. Byłam we Florencji. Gdy zobaczyłam katedrę aż zaniemówiłam:-) Pięknie :-) W październiku wybieramy się z mężem do Rzymu, ale z pewnością jak zwykle ruszymy także na zwiedzanie innych miast :-)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja juz jestem zakochana w Italii, Rzymu nie widzialam ale z pewnoscia kiedys sie wybore. Zycze Wam niesamowtych wrazen.
      usciski

      Usuń
  17. jej jak pieknie! tęsknię za tymi widokami. Wrociły wpsomnienia..byłam tam , ale bardzo dawno temu...
    fantastyczne zdjęcia zrobiłaś Atenko :) buźki

    OdpowiedzUsuń
  18. jakie cudne zdjęcia:)))) piękne wakacje!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne wakacje we wspaniałym miejscu. No i zdjęcia ...
    Aż chce się żyć, chce się TO zobaczyć na własne oczy.
    Uściski serdeczne z Mazur

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj
    dziękuję za tę cudowną wycieczkę.
    Przepiękne miejsca.
    Najbardziej urzekł mnie dwór w Castello del Boccale
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  21. Jejku, zdjęcia prześliczne. Pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękne zdjęcia i ciekawe miejsca,aż się chce zaplanować kolejny wyjazd właśnie tam.

    OdpowiedzUsuń
  23. W piękną podróż nas zabrałaś Anetko :)

    Ściskam cieplutko
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  24. przepiękne zdjęcia! przepiękne miejsca! aż żal...

    OdpowiedzUsuń
  25. Długo mnie tu nie było... Zatęskniłam... A dziś twój post zrekompensował mi wszystko :)
    Dziękuję!!!""

    OdpowiedzUsuń
  26. Anetko! Zaserwowałaś nam wyborną wirtualną wycieczkę! Wielkie dzięki! Wspaniałe fotografie!!!

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdjęcia zapierające dech w piersiach! Cudne klimaty! Na wspaniałą wycieczkę nas zabrałaś :-)
    Uściski :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. No i padłam z wrazenia!!!
    Dzieki Kochana, za te piękne foty:*
    Lampy z różami-rewelacja!!!
    pozdrawiam
    MZ

    OdpowiedzUsuń
  29. Po prostu pięknie;)pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Podróż po twoich i moich wspomnieniach, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  31. W zeszłym roku spędziliśmy wakacji dokładnie w tych samym miejscach, mieliśmy ten sam szlak ;)) Widzę, że te piękne lampy w sklepie też przypadły Ci do gustu ?Ja za każdym razem jak mijałam ten sklep robiłam zdjęcie- skradły moje serce !
    Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak fajnie ze widzialas te wszystkie miejsca co ja. Przy takich spacerach miastem mozna znalesc takie niesamowite sklepiki nie mowiac juz o cudnych wystawach :)
      usciski

      Usuń
  32. Magiczne chwile... zapamiętane ....

    OdpowiedzUsuń
  33. Anetko, sama uwielbiam łowić takie detale architektoniczne , dlatego tym przyjemniej oglądało mi się Twoje wakacyjne kolaże. Podoba mi się zdjęcie z samolotem w tle-od razu można sobie przeskalować całą budowlę ...i to przybliżenie na 12 fotografii..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy naszych wojazach bardzo ale to bardzo lubie zwracac uwage na architekture miejsc. Niektore jak wlasnie Plac Cudow zostaja gleboko wryte w pamiec.
      Lubie poprostu patrzec na piekno stworzone ludzkimi silami :)
      usciski

      Usuń
  34. Świetne zdjęcia. Nie słodząc Ci ;) to chyba najlepsze zdjęcia tej wieży jakie widziałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje, niesamowity komplement dla mnie :)
      usciski

      Usuń
  35. Anetko! Przepięknie !!! :) Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Koleżanko! Piękne zdjęcia, fantastycznie oddałaś klimat! :-) Nie jestem w stanie powiedzieć, który kadr zrobił na mnie największe wrażenie - wszystkie są niesamowite. Idę pomarzyć o wakacjach i życzę udanego tygodnia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  37. cudowne zdjęcia, ach ta florencja

    OdpowiedzUsuń
  38. Hi I love your blog ! You have a new follower from Chile ñ
    Angélica

    OdpowiedzUsuń
  39. BOSKIE SĄ TE LAMPYYY !!! wspaniały pomysł, ach Ci Włosi... :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję za piękną wycieczkę!

    OdpowiedzUsuń
  41. Wakacje marzenie , piękne widoki i profesjonalnie zrobione zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń