czwartek, 15 kwietnia 2010

Pocztowki

Zbieram stare nobliwe pocztowki z poczatku XX wieku.
Sa magiczne,dzis takich juz sie chyba nie robi.
A w szczegolnosci poszukuje pewnej dziewczynki.Pierwszy raz ujrzalam ja u Kamili z Zakamarka ktorej tez pasja sa stare pocztowki.Mistery Girl jak nazywa ja Kamila, jest piekna dziewczynka o niezwyklym wyrazie twarzy,zdobyla moje serce. Choc nie jest znane jej prawdziwe imie i skad dokladnie pochodzi,historia jej jest tragiczna.Mozna przeczytac tu

Album w ktorym trzymam pocztowki,przyodzialam w okladke uszyta z kanwy i ozdobiona haftem krzyzykowym. Zdjecie to wydruk z internetu.
Moj album i narazie skromna kolekcja z Mistery:



A to imponujaca kolekcja mojej mamy:


A tej pocztowki nie jestem pewna,nie wiem na 100% czy to ona.


I na koniec chcialam sie pochwalic prezentem ktory dostalam przed swietami od Fuerto
Dziekuje za nie, tym bardziej ze zrobione jej zdolnymi raczkami aniolek,kogucik i serwetka.
Ptaszyna oczywiscie tez byla w przesylce. Fuerto jestes kochana sprawilas mi ogromna radosc.


Pozdrawiam Was serdecznie w tak smutnym tygodniu.

29 komentarzy:

  1. Fantastyczna kolekcja retro kartek. A prezenty od Fuerto to przemiła niespodzianka. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Imponująca kolekcja !!!
    Inne egzemplarze szybko do Ciebie trafią !!!
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  3. łał ale piękne te Twoje hobby..takie kobiece i romantyczne...albumik też bardzo mi się podoba!pozdrawiam też trochę smutno

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne i klimatyczne pocztówki.
    I jaki cudny album z Twoim haftem!
    Widzę, że masz również talent do scrapbookingu.
    Kolekcja mamy tez bajeczna.
    Cieszę się , ze prezencik przypadł Ci do gustu .
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna kolekcja. Retro styl pięknie wygląda we wszystkim, ale pocztówki chyba mają w sobie najwięcej tajemnicy. I to ona jest tak fascynująca.
    Do tego przepiękny album i haft... Kochana ile Ty masz tych talentów.. potrafisz zaskakiwać.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne kartki i prezenty.Czy jest coś czego wy babki nie umiecie?:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooooo jacie.Przepiękne

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie pocztówki mają w sobie niezwykły czar... Cudowna kolekcja, gratuluję. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne pocztowki, szkoda, ze juz takich klimatycznych nikt nie produkuje. To dobrze, ze ktos je kolekcjonuje, nie wiedzialam nawet, ze istnieja!
    Pozdrawiam cieplo
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kartki w pięknej oprawie :)
    W tych pocztówkach jest jakaś magia , nie mogę przestać ich oglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne te karteczki!Można patrzeć na nie bez końca!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna kolekcja,Mozna oglądac i oglądać ....
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem fanką Mistery Girl, kolekcja przepiękna .

    OdpowiedzUsuń
  14. kolekcia niby mała ale jaka pięna i sudnie ozdobiona tak dalej od czego trzeba zacząc

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam stare pocztowki i w Twoich rekach zmieniaja sie w cuda. Jestem zachwycona.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pocztówki są śliczne! Kolekcja niesamowita. W zeszłym roku na Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku stała kobieta, która sprzedawała tego typu pocztówki i miała ich dość dużo. Wybrałam sobie tylko trzy. Nie zwracałam wtedy uwagi czy była tam ta dziewczynka. Pocztówek miała bardzo dużo, a ja nie miałam czasu, aby wszystkie przejrzeć.
    Bardzo poruszyła mnie jej historia i zaciekawiła.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj :)
    Dziękuję za miły komentarz :) Pięknego masz bloga, za chwilkę chcę usiąść z kawusią i sobie poczytać! Na pewno będę do ciebie zaglądać!

    Te pocztówki są magiczne, a album wprost zaparło mi dech w piersi.. uwielbiam stare pocztówki, na pchlim targu na którym ostatnio byłam, można było ich znaleźć mnóstwo.. gdybym wiedziała wcześniej poszukałabym Mistery Girl dla ciebie.. :/ Pozdrawiam cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Atenko!
    Dziewczynka jest śliczna sama w Sobie, ale tak dopasowaną oprawą jeszcze bardziej wyeksponowałaś jej piękno.
    Życzę dalszych pomysłów i łowów, choć Mistery Girl sama garnie się do Ciebie.

    Stasia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiekne kolecje pocztowek ujete w cudnych,delikatnych albumach...pozwalam sobie na taki skrot, bo chcialabym napisac jeszcze kilka slow...
    Otoz...nie moge sie oprzec by nie napisac Ci o czyms co zaobserwowalam...a zatem...mam wrazenie,ze w kazdym z Twoich komentarzy,ktore pozostawiasz na moim blogu, zawarta jest niezwykla,subtelna i pozytywna energia. Kazdy jest niezwspolmiernie pogodny i cieply. Dziekuje,ze do mnie zagladasz.
    Pozdrawiam Cie bardzo serdecznie...Ania

    OdpowiedzUsuń
  20. oj, zazdroszczę zbiorów, zazdroszczę :))
    kilka z nich widzę po raz pierwszy... w stroju holenderskim chyba zauroczyła mnie najbardziej :))) oprawa jak najbardziej godna Mistery Girl :)))
    wydaje mi się, że na tej "wątpliwej" też jest nasza dziewczynka (lubię ją tak nazywać)

    bardzo miło i przytulnie u Ciebie :))

    pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękna kolekcja i w jakiej uroczej oprawie.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. ale kolekcja... jakiś czas temu przyglądałam się na targu takim starym pocztówkom, ale bałam się, że i to zaraz w zbieractwo mi się przerodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Imponująca kolekcja Ateno! Pięknie "ubrane" w album pocztówki prezentują się jeszcze dostojniej, choć ja mam manię od razu oprawiania ich w ramki :/ Co do tej ostatniej pocztówki to wydaje mi się, że to ona, powiększyłam sobie i ma takie same rysy, choć tu jest zdecydowanie starszą dziewczyną już :)
    Pozdrawiam serdecznie i słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
  24. mnie interesują nie tyle pocztówki co epokowe stroje. zbieram fotografie z 19 wieku
    mam ich kilka ale to droga zabawa. jeśli masz jekieś inne nie zastanawiaj sie tylko pokazuj...
    masz 14 pocztówek. imponująca liczba .gdybyś miala jakieś fotografie , to możesz udeżać do mnie

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam styl retro i stare pachnące przeszłością przedmioty, stare fotografie, pocztówki. Twoja kolekcja jest niebanalna, cudowna, a dziewczynka tak intrygująca jak sama pisałaś, że ciężko wzrok oderwać. Chyba pomyślę o wykorzystaniu jej wizerunku... :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wasza kolekcja jest imponująca!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękna kolekcja, taka sentymentalna bym powiedziała. Na mnie też ostatnio duże wrażenie zrobiła kolekcja monet u mojego kuzyna. Sporo ich już ma. Teraz myśli o takich złotych monetach https://www.skarbnicanarodowa.pl/zloto/zlote-monety . Taką, nawet jedną to też bym chciała mieć.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam!
    Ja też kolekcjonuję pocztówki, ale przede wszystkim przedwojenne i z mojego miasta (dawna Piła – Schneidemuhl). Zapraszam na moją stronę, prezentuję wszystkie moje pocztówki, do tego zdjęcia i drobne przedmioty.
    Pozdrawiam :) www.pocztowki-schneidemuhl.pila.pl

    OdpowiedzUsuń