środa, 17 sierpnia 2011

Wrocilam, zwiedzilam, polecam...

Czesc dziewczyny, witam Was serdecznie.
Wrocilam kilka dni temu, urlop udal sie swietnie, odpoczelam, naladowalam baterie, teraz mam ogromna chec tworzenia. Niebawem pewnie cos pokaze, maszyna juz pracuje na calego, nie powiem troche stesknilam sie za nia:)
Ale dzis zabieram Was w wirtualna podroz w piekne miejsca ktore udalo mi sie odwiedzic tego lata. Uwaga bedzie duzo fotek.

Pierwszym punktem na naszej mapie byla Saska Szwajcaria, lezaca rzecz jasana w Niemczech, niedaleko Drezna.
Cudowne widoki z wysokosci 305 m n.p.m.



Ta skalna platforma Bastei, jest chyba najczesciej odwiedzanym punktem w Saksonii, nie sposob oderwac od niej wzroku. Mozna tu dojsc na piechote, malowniczym szlakiem ale rowniez dojechac autem.



Zainteresowal nas ten widok, okazalo sie ze w tle widac Twierdze w Königstein, postanowilismy i ja zwiedzic.





W dolinie wijaca sie wstega rzeki Elbe.


Jakiez bylo nasze zdziwienie widzac ten obrazek.
Pewien bawarczyk dal przedstawienie nad przepascia, doslownie mrozace krew w zylach.


**********************************************************
Nastepnym miejscem godnym polecenia jest Palac w Plawniowicach.
Jesli ktos tylko bedzie w poblizu zachecam do odweidzin i spaceru po kilku palacowych komnatach wraz z przewodnikiem. Na stronce mozna tez wirtualnie go zwiedzic, mysle ze jest to fantastyczna zacheta. Moim zdaniem to jeden z piekniejszych palacow jaki widzialam.
Nie mam zdjec z palacowych komnat, a to dlatego ze nie mozna ich robic.









**********************************************************
Mam nadzieje ze nie zanudzilam Was, bo mam do pokazania jeszcze magiczne miasto-Wroclaw.
Chyba nie musze nikogo przekonywac do zobaczenia tego klimatycznego miejsca.
Na mnie robi ogromne wrazenie za kazdym razem kiedy tam jestem.
A z Rynku doslownie nie chce sie wychodzic, pewnie dlatego zabraklo nam czasu na intensywne zwiedzanie innych czesci miasta.

Panorama z wiezy widokowej Bazyliki sw. Elzbiety


Rynek





Nie sposob pominac wroclawskich krasnali, spotyka sie je prawie na kazdym kroku.
Natkniecie sie na kolejne, zawsze wywoluje usmiech na twarzy.

Ostrow Tumski


Na dzis to tyle z moich wojazy, w nastepnym poscie bedzie o miejscu w ktorym spedzilam najwiecej czasu, wylegujac sie rzecz jasna.

Pozdrawiam i zycze milego dnia.
Atena

57 komentarzy:

  1. Atenko, sliczne wrazenia, ja juz dawno nie bylam we Wroclawiu, chyba sie niedlugo wybiore jak nastepnym razem bedziemy w Polsce, fajnie ze juz jestes:-) Cieplutko pozdrawiam

    Syl

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne miejsca! :) I Wrocław...ach, mieszkałam tam ponad 2 lata, zanim wyjechaliśmy. :) Magiczne miasto.

    Kochana, serduszko baaaaaaaaaaaardzo się podobało, panna młoda szczególnie zachwycona! :) Dziękuję CI jeszcze raz serdecznie, że poświęciłaś kawałek swojego urlopu dla mnie. :) I jeszcze raz gratuluję wygranego candy! Oby się dobrze nosił wisiorek! Całuski ślę już z niemieckiej strony! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne widoki! Ale ten bawarczyk to szaleniec jakiś! ;) Dobrze, że tego nie widziałam na własne oczy bo chyba zawału bym dostała! ;)
    Wrocław trochę znam ale tego fotela to nie widziałam, świetny pomysł!
    A pałac rzeczywiście piękny szkoda, że nie można w środku pomyszkować...

    Dobrze, że już jesteś bo mi Ciebie brakowało!
    Również miłego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widoki wspaniałe! Będziesz miała co wspominać w zimowe wieczory:)Pławniowice znam jak własną kieszeń, bo niedaleko mieszkałam gdy jeszcze byłam na śląsku. Przepiękny ten pałac, miałam przyjemność robienia przy nim zdjęcia ślubne kuzynki. Dobrze,że już wróciłaś:). Koniecznie pokazuj to co wymodzisz:)
    Pozdrawiam ciepło, miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej ale mialaś wakacje:)a ja glównie w krk przesiedzialam nie liczac wypadu w Pieniny:)Fajnie ,że juz jesteś:)Najbardziej spodobal mi się fotel z kwieciem:)Podobaja mi się rowniez zwykle drewniane krzesla z kwiatami zamiast siedziska:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne zdjęcia! W dodatku Wrocław - moje ukochane miasto :) Widać, że urlop miałaś bardzo udany :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cześć kochana, tylko mi nie mów że we Wrocławiu byłaś między 9 a 13 sierpnia? Bo jeżeli tak to mijałysmy się napewno nie jeden raz. I aż mnie ściska, że nie pogadałysmy.
    Błagam zrób wyskakujące komentarze.
    Kajka z http://mojemarzeniaija.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. widoki przepiękne!
    jednak z moim lękiem wysokościowo-przestrzennym nawet patrzenie jest wielkim wysiłkiem...
    zazdroszczę, bo sama nie miałabym odwagi wejść na takie wysokości!
    cudnie spędziłaś ten wakacyjny czas :)
    ściskam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wakacje pelne wrazen.Zdjecia z Bawarczykiem-akrobata rewelacja.W pierwszej chwili myslam,ze ktos rzucil sie w przepasc:)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, nie chciałabym być zoną Bawarczyka ;-) A urlop cudowny i do tego zdjęcia z Pławniowic - moja okolica! cieszę się, że i tam zajrzałaś ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Syl-koniecznie zrob to, Wroclaw jest bajeczny!

    Nurrgula-juz jestes? a wisiorek z pewnoscia bedzie dobrze sie nosil:)

    Rozany Aniol-fotel stoi doslownie na srodku rynku wsrod budynkow

    Ila- fajnie ze znasz ten palac, piekne zostal odrestaurowany

    ABily-Krakow tez kiedys odwiedzialam i tez podobal mi sie

    Anabel-tak udal sie swietnie

    Kajka-to musze pomyslec cos z tymi komentarzami

    ArsDecoria-tez mam lek wysokosci, malo zagladlam w dol :)))))))

    Joe-tak to moze wygladac, ale pieknie radzil sobie na tej linie

    Burana-okazuje sie ze wiele z was zna Plawniowice, co cieszy bo pieknie tam, jezioro tez bardzo mi sie podobalo

    OdpowiedzUsuń
  12. no to widzę, że urlopowanie sie udało :) cieszę sie bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciesze sie ze wakacje udaly Ci sie I ogromnie dziekuje za wirtualna podroz po zakatkach w ktorych jeszcze nie bylam:)
    Podobnie jak wiekszosc Twoich z niecierpliwoscia bede wypatrywac kolejnych wpisow!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. "Twoich fanow" mialo byc. Przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękna sceneria. Z takimi widokami urlop musi być udany :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Przsliczne zdjecia z cudownych miejsc:))
    Super,ze urlop udany ale fajnie,ze juz wrocilas:)))
    Pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsca, super zdjęcia, cieszę się, że wyjazd się udał :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mój kochany Wrocław!!! :):):)
    Śliczne widoki nam pokazałaś. Widać, że urlop udany a i pogoda dopisała.
    Fajnie, że już wróciłaś:) Pokaż co tworzysz!
    Buziole ślę xxx

    OdpowiedzUsuń
  19. Piekne fotki Anetko :)super miejsca odiwedziliscie :) A Bastei jak wiesz juz widzialam choc z calkiem innej strony :) Piekne widoki i ten szaleniec na linie !Zainetresowalas mnie ta Twierdza Königstein, musza ja pokazac K.
    Fajnie ze jestes :) pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne widoki i zdjęcia!!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudne miejsca, piękne widoki, świetne zdjęcia a co najważniejsze fantastyczne wspomnienia :)
    Pozdrawiam Agata

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny przewodnik i niezwykle zachęcający do wyprawienia się w te miejsca , tym bardziej że jeszcze tam nie byłam. Co do Wrocławia to bardzo za nim tęsknię.To miasto gdzie spędziłam studenckie lata i gdzie mieszkałam .Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudownie !!!
    Uwielbiam takie wirtualne podróże, zdjęcia i opowieści o miejscach, których nie znam a które dzięki takim relacjom - może kiedyś odwiedzę.
    Saska Szwajcaria...coś uroczego, jestem
    oczarowana tym miejscem...dziękuję Anetko za te wspaniałe fotki i opisy miejsc.
    Widzę, że nie trzeba jechać daleko, aby zachłysnąć się urokami świata.
    Pozdrawiam i czekam na prace twórcze :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne miejsca i świetne fotki. A pan na linie aż mnie przeraził!

    OdpowiedzUsuń
  25. Cieszę się że wróciłaś i, że wakacje miałaś udane! Miejsca które nam pokazałaś są urocze, dziękuję za tą wirtualną podróż :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna podróż, ja we Wrocławiu byłam tylko przejazdem, ogromnie żałuję że nie mogłam się tam zatrzymać na dłużej. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  27. Witaj Anetko po urlopie!
    Ty jako fanka wszelkich palacy- tak myslalam, ze bedziesz podziwiac nowe.
    Piekne zdjecia! Wroclaw niesamowicie sie zmienil, bede musiala znow tam sie wybrac.
    Fajnie, ze znowu tu jestes. Ciekawe co szyjesz...

    Pozdrawiam
    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniałe widoki !!!
    Urlopu szczerze zazdroszczę, ja na swój jeszcze czekam ... i nie wiem jak długo poczekam...
    Cieszę się, że naładowałaś akumulatory, będziesz teraz miała dużo zapału do pracy u powstanie dużo pięknych prac ;-) do pooglądania !!!
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  29. Witaj Anteko
    Świetna relacja z wakacji...
    Twierdze i zamki są w Niemczech przepiękne..zwiedziłam kilka.Polecam Wam twierdzę w Koblenz:))))
    A Wrocław znam, mieszkałam tam podczas nauki...jest przepiękny i czuć tam wspaniały klimacik, czego nie ma np w Poznaniu.
    Ściskam serdecznie i dziękuję za foteczki, dzięki, którym mogłam się przenieść w te wszystkie miejsca:)

    OdpowiedzUsuń
  30. ale piękne ujęcia zrobiłaś;)ja nogdzie na urlopie nie bylam i troche tesknie za wypadem gdziekolwiek, jak patrze na wasze fotki z wojazy;)pozdrawiam a przy okazji zapraszam na moje rocznicowe candy;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne widoki, super zdjęcia. Fajnie że już jesteś. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne zdjęcia z pięknych miejsc:)Byłam we Wrocławiu 13-14 08 na zlocie deccoria.pl:)Nawet udało nam się znaleźć dwa krasnale w ogrodzie botanicznym ,a to podobno trudne:)Wrocław zaskoczył mnie ilością ludzi w nocy na ulicach:)W moim mieście nawet w dzień nie ma tylu ludzi:))Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne fotki! wycieczki udane;-) a Wrocław faktycznie jest piękny i tętni życiem! pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  34. hej hej:-) Ja tez wrocilam, wczoraj, z urlopu. W Polsce odwiedzilam Torun i Warszawe, a reszte czasu spedzilam na Mazurach, w domu. Pogoda nie byla upalna, ale za to padalo tylko jednego dnia (sukces). Przywiozlam pare reczy (Ty pewnie tez;-)), w tych dniach dam nowy post i pokaze wszystko.
    We Wroclawiu nigdy nie bylam, bardzo chcialabym to miasto odwiedzic, zdjecia z Waszych wycieczek sa piekne, tez uwielbiam zwiedzac zamki...
    sciskam mocno
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepiękne wakacje a widoki urocze!:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Witaj Anetko zdjęcia piękne ,niema to jak odpoczynek w pięknych miejscach !!!Pozdrawiam i działaj znów nam oczy zbieleją !!!

    OdpowiedzUsuń
  37. Imponujące miejsca i udany wypoczynek:) A Wrocław przecież tak bliski... :)Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  38. Anetko, wakacje widzę, że miałaś udane:) czekam z niecierpliwością na dalszą relację:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  39. Atenko -piękne wakacje...a Saska Szwajcaria-powaliła mnie na kolana=pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  40. Witaj z powrotem,
    Wspaniałe wakacje, do tego w mojej ulubionej formie czyli dużo dużo zwiedzania, miejsca zapierają dech w piersiach, a pałac nawet z zewnątrz prezentuje się wspaniale. Wrocław tez bardzo lubię, jest to chyba drugie co do wielkości po moim rodzinnym Szczecinie miasto które często odwiedzam, albo by odwiedzić rodzinkę lub służbowo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękne wakacje Ateno!!!! Fajnie, że jesteś i czekam na ciąg dalszy.

    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  42. ho ho!! i na wakacje nie trzeba po takich fotkach :)), piękne miejsca naprawdę super wakacje były jak widzę, tez lubię zwiedzać. męczące ale szalenie ciekawe.
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam,
    ciesze się, że odpoczęłaś i że zobaczyłaś tyle pięknych miejsc :)piękne zdjęcia! ... już nie mogę się doczekać Twojego kolejnego posta...

    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. To piekny urlop miałaś!!
    Pozdrawiam słonecznie:).

    OdpowiedzUsuń
  45. Piękne miejsca - piękne miejsca :) Tylko pozazdrościć takich wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękna fotorelacja z wakacji. Już sobie wyobrażam jak zaczniesz eksploatować te naładowane wypoczynkiem akumulatory. Maszyna pewnie się spoci ;)
    ...a tego szaleńca na linie to dzisiaj w tvn24 pokazywali
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  47. Piękne miejsca zwiedzałaś Atenko....a Wrocław cudny, już nie byłam 2 lata we Wrocławiu....pozdrawiam....

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękne miejsca zwiedziłaś, a ostatnie, to znam wyśmienicie i muszę przyznać, że również jestem fanką tego miasta:-)
    Pozdrawiam Ciebie cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  49. Piękne zdjęcia, obejrzałam nie raz, widać w nich Twoje spojrzenie na detal, piękno,
    ale już tęsknię z Twoimi pracami :*

    OdpowiedzUsuń
  50. Eh zazdroszczę zwiedzania tych pieknych miejsc, warto było pomarzyć z Tobą.. a do tego piekne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  51. Suuper zazdroszczę ci widoków ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. Wspaniala podroz. Mozna oczy nacieszyc.
    Piękny ten dzwoneczek do portiera .
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  53. urocze miejsca ,piękne widoki:) mój wyjazd za tydzień,mam nadzieję,że naciesze oczy i tak jak Ty naładuję baterię do działania:)

    OdpowiedzUsuń
  54. Przepiękne fotografie i miejsca...fantastyczne! Urocza podróż:)
    Pozdrawiam ciepło*

    OdpowiedzUsuń
  55. Piękne wakacyjne wspomnienia. Ja bardzo lubię oglądać zdjęcia z podróży, więc dla mnie jest to bardzo miła i ciekawa wirtualna wycieczka. Proszę o więcej!:)
    Moc serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Miłe miejsca i miłe wspomnienia. Bezbłędnie wyłapałaś piękne detale architektury. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń